Santorini in 1 dag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu Santorini in 1 dag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu

Santorini in 1 dag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fanny

04 Augustus 2010 | Griekenland, Athene

hallo allemaal,

Dit is een kort bericht van mij uit griekenland. Ja idd alweer weg van nederland!!
Ik ben op 31juli door suus weggebracht naar schiphol nogmaals dank!!
Daar vertrok mijn vliegtuig rond half 7 kleine vertraging naar Heraklion.
Hier kwam ik aan om iets voor 11 en helaas ging er die dag geen ferry meer naar santorini. Dus heb ik mijn heil gezocht bij hellas rooms.
Hier kreeg ik een gemixed dorm 4meiden en 3 jongens de meeste waren alleen een voor een groot deel uit frankrijk zo je begrijpt het die spreken geen of nauwelijks engels. En 1 van de usa en ik.
Toch heb ik een leuke en gezellige avond gehad met 2 uit frankrijk en de jongen uit de usa.
De volgende dag ben ik met de fast ferry naar santorini gegaan. Ik kon ook kiezen voor de slow maar die zou pas 'savonds vertrekken en moet zeggen dat ik heraklion tohc niet zo aantrekkelijk vond;)
Hier aangekomen met de locale bus slingerend in het gang pad op naar Fira de hoofdstad van het eiland en vanaf daar verder met de bus naar oia.
Wat een geweldig hostel echt helemaal super schitterend uitzicht en een mooie zonsondergang. 'smiddags naar beneden gelopen voor een duik. Dacht hier zand aan te treffen maar helaas is het hier voornamelijk een rots gebied dus rotsstranden of waar het voor door moet gaan haha.
Dit was een aardige wandeling naar beneden, maar een heerlijk koel verwelkoming.
terug naar boven had ik geluk en kon ik met een lift afgezet worden voor het hostel.

Toen ik de girls dorm betrad lag boven mijn slaapplaats in het stappelbed Erin van Australie.
Hier trek ik nu al een paar dagen mee op en het is erg gezellig!!
De kamer heeft 10 bedden en gelukkig een lekker briesje zodat we snachts goed kunnen slapen.

de volgende dag hebben zoals de titel al zegt santorini in 1dag gedaan op een scooter het hele eiland rond. Alle stranden hebben we ongeveer aangedaan en genoten van het uitzicht. Wat heeft griekenland toch een schilderachtige uitstaling en wat heb je toch het gevoel dat je enorm verweg bent.

Gister hebben we een boottocht gedaan deze had ik iets anders in gedachten.
Lekker handdoekje op het dek zo hier en daar wat bezichtigen zoals het vulkaan eiland voor santorini en nog ergens lekker kunnen eten en relaxen.
We werden smorgens al te laat opgehaald de boot was vol dus niets met een handdoekje op het dek relaxen. snel naar het vulkaan gebied. een hete klim naar boven. Met een mooi uitzicht maar die krater???? Ja sorry verwend stelde niet veel voor. rook wel iets maar dat was het dan ook o nee en een gat in de grond of waar het voor door moest gaan. Daar in tegen was de guide Mamma Joy wel een leuk mens en vertelde ze geweldig over het eiland.
we hebben nog gezwommen bij iets wat door moest gaan voor hotsprings maar ook die waren naar mijn idee ver te zoeken. overal was hetzelfde gevoel. Jeetje als ik dit lees wat klink ik verveeld en verwend. Maar ondanks dit geniet ik zeer en is het hier heerlijk weer!!!

Vandaag heerlijk naar het strand gelopen zo'n 35min en daar bij een zwart strand gezwommen moet zeggen dat is wel iets aparts niets geen witte stranden maar zwart en deze worden erg heet zodat je niet meer er op kan staan met je blote voeten wanneer het warmer wordt. We waren vroeg rond 10 en zijn dan ook rond 12u weer vertrokken.
Gelukkig hadden we weer de mazzel dat iemand ons wilde mee nemen en we niet de berg op hoefte te klimmen.
Voor de rest heerlijk een boek gelezen en zoals een vakantie hoort gerelaxd.

Morgen samen met Erin naar Naxos om eens te kijken wat ze daar hebben!!!
xfan

  • 04 Augustus 2010 - 16:21

    Trees:

    Als ik dit zo lees, dan wil ik ook wel weer op vakantie!! Dus niet zo'n verre reis en toch denken dat je ver weg bent. Geniet maar lekker. Leuk dat je een maatje hebt met wie je weer verder gaat. Hoe lang blijft zij in Griekenland? Nou ik hoor wel weer van je Hoe Naxos is. veel plezier en kom lekker uitgerust thuis
    Groetjes mam.

  • 04 Augustus 2010 - 16:55

    Aniet:

    Hey
    Geniet er lekker van! Goede trip naar Naxos ;)
    Xx

  • 04 Augustus 2010 - 17:05

    Sanne:

    Hey Fan!

    Klinkt goed hoor! Naxos ga je vast leuk vinden! Leuk ook dat je een reismaatje hebt! En een nieuw logeer-adresje: australie, helemaal niet verkeerd:D
    Have fun!XX

  • 05 Augustus 2010 - 07:43

    Susanne:

    Leuk leuk! Straks dus volop feesten op Naxos of was dat niet daar?
    Enjoy!
    XSuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Fanny

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 23456

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 26 November 2015

Op naar australie

19 September 2008 - 29 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: