uyuni 3 dgn tour en vervolg naar Argentinië - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu uyuni 3 dgn tour en vervolg naar Argentinië - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu

uyuni 3 dgn tour en vervolg naar Argentinië

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fanny

27 November 2011 | Bolivia, Uyuni

Uyuni tour in 3dagen:
Woendag om iets over 10 vertrekken we dan eindelijk voor de tour. We zouden met 5 in een auto, maar aangezien ze nog veel last hebben van de stryks/blokkades was er 1 man die nog met de tour mee moest. Dus wel met 5 maar ipv chauffeur en gids alleen, chauffeur. Deze sprak ook zeer goed Engels dus dat maakte gelukkig dan weer niet uit. Chauffeur/gids hete Obet, hij was overal als 1 van de eerste en reed als een degelijke man, geen race spelletjes, gewoon netjes. En een leuke en fijne bijkomstigheid hij vertelde ook nog veel en op een leuke manier. Eerst naar het train cemetary en daarna door naar de zout factory. Hier kregen we een overheerlijke lunch met als toetje een nog warme appeltaart, jammie om de vingers bij af te likken. Toen door naar de zoutvlakte. Zo gaaf en in mens groot 150 duizend km. Daar een aantal gave foto’s gemaakt. En dat is nou zou leuk dat je met bekende bent, dan heb je samen ideeën en is het ook niet erg als ze er op staan:). Dan rijden we door naar onze eerste slaap plaats. Waar we in zoutbedden komen te liggen, dit voel je dan ook meteen overal:). Maar zeker een ervaring. Hier is het ’s nachts gelukkig niet zo koud. We krijgen wederom weer een heerlijke maaltijd, en de mededeling dat we de volgende ochtend om half 7 ontbijten en dan meteen daarna zouden laden.
Donderdag rijden we weer de nodige kilometers met mooi uitzicht. We komen langs een lagoon met enorm veel flamingo’s, zien nog een vos onderweg, de nodige lama’s en hebben hier zulke mooie bergen met allemaal verschillende kleuren. Later komen we nog bij de beroemde Arbol, boom van rots, waar Dalli een schitterend schilderij van moet hebben gemaakt. Dan rijden we door naar het nationale park waar we bij de Red lagoon aankomen. Gelukkig waait het flink,want anders wordt de rode lagoon ( de kleur van de lagoon komt door mineralen van de lava) gewoon donker van kleur, wat we de volgende dag ervaren als we terug moeten rijden naar Uyuni. Dan komen we rond 6u ’s avonds aan in ons volgende verblijf, hier is het een stuk kouder, ook omdat we hoger zitten. We krijgen een goede maaltijd, en gaan daarna snel naar bed. We moeten er de volgende dag namelijk al uit om kwart voor 4 brrrrrr vroeg.
Vrijdag het is dus Brrrrr vroeg en Brrrrr koud, een redelijke nacht gehad, maar had natuurlijk langer gekund. Snel aankleden en laden. Hup op weg in het donker. Eerst komen we langs een aantal geisers wat een geweldig beeld geeft in het donker. Dan rijden we door, en zien we onderweg een mooie zonsopgang. Snel uit de auto om een mooie foto te schieten en door naar de hotsprings. Hier snel uit de kleren, het is echt freezing!!!!!!! Ik lig er dan wel weer als eerste in hihihi:) en heb een geweldig uitzicht. Gelukkig is onze chauffeur 1 van de eerst want al snel volgen er meer auto’s en is het idyllische plaatje wel een beetje weg. Na een heerlijk half uur gebadderd te hebben gaan we voor het ontbijt, wat wederom weer goed smaakt, complimentjes!! Dan rijden we door naar de Lagoon Verde, helaas vandaag dus geen wind en dus niet de mooie groene kleur die we gehoopt hadden. Evengoed nog een mooi uitzicht! We zetten helaas de andere af bij de Chileense grens, en hebben zelf een enorm lange weg voor de boeg terug naar Uyuni. We hopen dat dit de beste keuze is om naar Argentinië te gaan. Dit zullen we vanavond zien als de bus rijd tenminste. Ze zitten hier continu met blokkades en andere ellende. Blij als we dit land verlaten!!! En blij dat ik mijn ticket heb omgeboekt!!!
Helse bus rit nummer…….. Maar ik denk dat deze toch wel het ergste was. Waarom? We zouden om 8u vertrekken dit werd een uur later, want de buschauffeur moest nog eten. Oke dan wacht we daar toch even op!! Heel normaal. Daarna moesten de banden nog vervangen worden, dit duurde ook anderhalf uur. Toen ging onze gammele bus op pad. In de nacht stonden we stil de motor was stuk. Ik was al niet happy in mijn natuurlijk te krappen stoel, met doorgezakte zitting. Waar mijn voorbuurvrouw nog een schepje boven op deed toen ze de stoel in lig stand zetten gggrrrrrrrr. Na een uur en een hoop schietgebedjes later ging de bus dan gelukkig weer rijden. Aangekomen in Tupiza zijn we overgestapt op een kleinere bus. Tot de grens plaats Villazon. Hier een kaartje voor de bus in Argentinië geregeld naar Salta. Toen lopend naar de verschillende grenskantoortjes. Bij het grenskantoortjes van Argentinië geven we elkaar een high five blij dat we Bolivia uit zijn. Op met de taxi naar het busstation, rare gang van zaken allemaal, maar prima. Dat dacht je, helaas had Bolivia niet gebeld voor het ticket van de bus en moeten we wacht tot de bus van 11u ipv. De bus van 8.50. GRRRRRRR
Gelukkig 1 voordeel we hebben er weer een uur bij gekregen. Dus nog 4u verschil met Nederland. We komen dan ook deze avond om 6u in Salta helemaal gebroken. Van al het reizen. Maar we merken meteen dat het hier weer wat meer westers is en gaan dan ook maandag genieten van lekker een beetje winkelen en zo.
Vandaag/zondag hebben we een rustdagje om alles weer een beetje bij te werken!!

@magda, haha ja misschien is dat een idee!! Ik zal een rond gaan kijken:)
@ Judith ik wil je wel advies geven hoor geen probleem:)
@mam ja daar hebben inderdaad veel vaker last van en dat komt met vlagen maar wordt nooit echt opgelost, wat sommige zelf ook echt vervelend vinden, want dat is voor de inkomsten en het toerisme ook erg slecht. Al vraag ik mij af of iedereen daar mee zit, want ze zijn hier lang niet zo beleeft en behulpzaam als in de andere landen. Als je iets vraagt geven ze antwoord, maar echt iets proberen te verkopen vinden ze toch niet echt belangrijk!!
@ jerney ik vermaak mij inderdaad nog prima, en ben blij dat ik bolivia uit ben:)
@ kitty blij dat jullie vliegen, dat wil ik op zich nu ook wel een keer:) ja jullie ook lekker genieten. En we houden contact hopelijk. Misschien dat we elkaar nog ergens zien, al is die kans klein!!

• 28 November 2011 - 03:21

Eef:

Benerg benieuwd naar de foto's die er bij horen! Klinkt wel eng hoor, de blokkades maar gelukkig ben je nu in Argentinië! Liefs x

• 28 November 2011 - 15:34

Renee:

Wat een belevenissen.En prachtige fotos.Veel plezier nog .En denk goed aan jezelf.XXXjes

• 29 November 2011 - 08:22

Trees:

Was leuk om je even te zien via skype, en om eens lekker bij te kletsen.Nog veel plezier en mooie dingen om te zien op het laatste stuk van deze enorme reis XXXmam

• 01 December 2011 - 10:00

Els Schreuder:

Ben benieuwd naar de foto's. Waarom waren de hotsprings zo koud of was het buiten koud en de bronnen warm? Nu na al die uren in de bus op naar de tango!!