Salta en iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu Salta en iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu

Salta en iguazu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fanny

04 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Zondag in de avond horen we dat er de volgende dag een bankholiday is!! Dat is nou even jammer wij wilden gaan shoppen, maar helaas alle winkels dicht. Snel plan wijzigen, we hadden ook iets gezien over paardrijden. Ja dat gaan we doen.
Maandag hebben kunnen we dus eerst heerlijk uitslapen en genieten van de zon. ’s Middags doen we nog wat boodschappen bij de Carrefour, heerlijk deze is wel open en enorm groot:). Nog even bustickets regelen voor de volgende dag, dan vertrekken we naar Iguazu. We doen er toch iets langer over als gedacht, het geld is op dus snel nog pinnen, zodat we de rit kunnen betalen. Iets later als 3 komen we terug en zitten ze al op ons te wachten. Hier is het dus net als in de westerse wereld ze zijn op tijd!! Dit beseffen we de volgende dag nog meer.
Maar terugkomend op het paardrijden. We worden opgehaald en rijden de bergen in. Hier bij een farm aangekomen staan de paardjes al opgezadeld. De lucht begint wat te rommelen en de eerste regendruppels komen de vallei binnen. We krijgen een regenjas, voor de zekerheid. Het is wel warm, maar tijdens de rit komen er steeds grotere druppels en begint het te onweren. We gaan rustig door:) Later galopperen we over de vlakte, wat een gaaf gevoel en wat lang geleden dat ik dit heb gedaan!! Heel gaaf, aan het einde van de rit komen we terug op de farm totaal verzopen, maar een geweldige dag gehad.
’s Avonds willen we nog een kijkje nemen in een bar die ons werd aanbevolen. Hup in de taxi, helaas was daar een besloten feestje. Dan maar door naar die andere gezellige plaats met allemaal barretjes, restaurants en discotheek. We vinden het eindelijk tijd om ook ff te feesten, niet meer zo moe van al dat gereis. Helaas denken ze er hier ook anders over, bijna geen kip te beleven. Dus dan toch maar weer terug naar het hostel.
Dinsdag gaan we nog wat winkelen, helaas siesta ’s middags dus om 1uur moeten we staken. We rennen nog snel even naar movistar, voor een nieuwe simkaart. Dit neemt behoorlijk wat tijd in beslag en wil later niet helemaal werk. We genieten op het terras nog van een heerlijke lunch met salade, orange jus en een heerlijk broodje. De tel doet het niet en de tijd begint te dringen om naar het hostel te gaan en de spullen te pakken. Snel terug naar de telwinkel, waar ze verzekeren dat hij het echt snel gaat doen. We kunnen daar wacht. We maken duidelijk dat we daar geen tijd meer voor hebben, en ze begrijpt het. Dus belt ze zodra hij het doet. Rennend gaan we door naar het hostel, spullen pakken, kwart voor 4 hup naar buiten taxi, please schiet op!!! Ja daar hebben we er 1. 2 minuten voor dat de bus vertrekt komen we aan, toch redelijk op tijd voor zuid Amerikaanse begrippen denken we nog, nou niet echt dus snel inladen en meteen vertrekt de bus. Oke we moeten er weer rekening mee houden dat het hier beter georganiseerd is:)
De bus rit verloopt prima, heerlijk geslapen en weinig mensen in de bus. Woendag komen we dan eindelijk aan in Iguazu om 5u ’s avonds. Heerlijk gegeten en later gaan we nog gezellig een drankje doen, waar we 2 jongens ontmoeten 1 uit canada en 1 uit engeland. Hier doen we gezellig mee de voetjes van de vloer tot een uurtje of 5 waarna we vermoeid en tevreden, terug gaan naar het hostel om te pitten. Hier zit het hek op slot en na een hoop gerammel en geroep wordt er niet gereageerd. Dus zit er maar 1 ding op, er overheen klimmen met alle lenigheid die we hebben. Kijken we achter de balie, ligt er helemaal niemand, nou ja we zijn binnen:) op naar bed!!!
Donderdag een beetje rond gelopen in het stadje, wat nog best groot is.
Vrijdag vroeg op want vandaag is de dag voor de WATERVALLEN/CATARATAS om dan toch iets later als gepland:) pakken we de bus van 8.20. Als eerst snel een entree kaartje kopen, en rennend naar de watervallen. Waar/hoe komen we er het snelst!! Mel kan niet meer wacht:). We gaan als eerst naar de grootste. Garganta del Diablo deze klettert met een geweldige vaart naar beneden. Waar je kan staan voor foto’s en uitzicht wordt je flink gedoucht. Maar Geweldig!!!!!!! Later gaan we naar beneden, na de nodige fotosessie:) hier staan ons nog veel meer watervallen te wachten. Onderweg komen we nog de nodige dieren tegen. Mooie vlinders, vogels en coatie?/een soort met een lange neus! Dan doen we nog een een speedboot trip!!! Waar we onder de watervallen doorgaan!! Doorweekt maar tevreden stappen we de boot af, wat een douche:) gaaf om zo dichtbij geweest te zijn.
Moe en voldaan vertrekken we dan helaas uit het park om 6u hij gaat sluiten:(. Dan komen we tot de ontdekking dat er nog veel meer te zien was, misschien de volgende dag of ooit een volgende keer:) Morgen de kant van Brazilië.
Zaterdag vroeg op en dus naar de kant van Brazilië, het was een duur intree vergeleken met Argentinië. Het uitzicht was mooi, maar we hadden het misschien beter kunnen doen voor Argentinië, nu hadden we het spectaculairste al gehad:(. En in dit park, vroegen ze echt overal geld voor. Bij terugkomst moeten we gaan bedenken wat we doen, er zit een einde aan te komen, met samen reizen, deze zouden we uit willen stellen maar helaas lukt dat niet. We proberen ‘s avonds te pinnen, helaas lukt niet om 1 of andere reden weer niet, dit is al vaker op de reis gebeurd, misschien een teken?:) ’s avonds gaan we voor de laatste keer gezellig uit eten in een lokaal buurtje met tapas en wijn, rode wel te verstaan:) ja dat heb ik hier leren drinken:) En maken we nog 1 keer het nachtleven onveilig. ’s Nachts lukt het dan wel weer om te pinnen, moe en voldaan gaan we naar bed.
Zondag op naar het busstation voor een ticket, helaas moet Melanie een snelle beslissing maken en zit onze reis er samen op binnen een half uur, het afscheid is even moeilijk. We hebben toch best veel samen gedaan, en mee gemaakt en absoluut een top tijd gehad bijna 2 maanden. Ik hoop dat alles goed gaat. Vanmiddag vertrek ik dan met de bus naar Buenos Aires, ben erg benieuwd!! Nu nog even naar het zwembad genieten van het mooie weer
xxx
@ tante els het was daar buiten ijkoud en in het water heerlijk warm:)!!

• 04 December 2011 - 18:38

Carola Grasmeijer:

Hallo Fanny,

Onbekend voor jou, maar ik ben de moeder van Lisette Grasmeijer. Een reisgenote van jullie, ergens in Peru en Bolivia, geloof ik. Ik volg ook jouw verhalen, want Lisette had ons getipt over deze site. Ook de verhalen van Melanie lezen wij. Het was heel goed om alles te lezen toen jullie allemaal met elkaar samen waren !
    Wat een fijne tijd hebben jullie samen gehad: daar kan je toch op terugkijken, nietwaar ?
    Maar nou begrijp ik dat ook Melanie en jij "gaan scheiden". Jeetje: het is toch wat, allemaal. Waar ga jij nu naar toe..... naar Nederland terug ??
    Ik heb begrepen dat Melanie nog naar Australie gaat. En ja hoor.... daar is Lisette van ons ook al geweest !
    Lisette, Kitty en Inske zitten nu ergens op die zoutvlaktes in Bolivia. We hopen toch snel weer wat van ze te horen !
    Ik gun het jullie allemaal van harte, al dat gereis en die geweldige belevenissen, maar ook ik ben toch best wel "een bezorgde moeder", net als de rest, denk ik !
    Ik wens je héél veel suc6 met alles, doe voorzichtig .
    Jullie mogen best een reunie organiseren bij ons thuis in Bemmel (dat ligt bij Nijmegen): het lijkt mij geweldig om die globetrotters eens bij elkaar te zien !!
    Het allerbeste en doe voorzichtig met alles (ja, toch weer zo'n bezorgde moeder).
    Het ga je goed !

groeten van Carola Grasmeijer

• 05 December 2011 - 10:22

Treees:

Wat leuk om hier een reactie te lezen van ook een bezorgde en meereizende moeder. Blijkbaar bent je ook blij met ieder teken, hetzij foto's of verhalen, van je eigen kind of van meereizende vrienden. Het is idd fantastisch wat ze allemaal zien en meemaken,maar het is voor ons moeders een tijd van leven op de berichtjes.die je het liefst iedere dag krijgt. En als ze dan hun telefoon kwijt raken, waardoor het berichten niet meer goed gaat, dan wordt het helemaal lastig. Maar voor ons begint het nu op te schieten, nog 11 dagen en dan staat ze hopenlijk gezond en wel weer op schiphol.

fanny wat een fantastische foto's van die watervallen. dat is geen opgepompt water zoals de watervallen in frankrijk en turkye die wij gezien hebben. Wat zul je je daar klein gevoeld hebben bij zo'n watermassa.
    Hoop dat je reis naar buenos goed verlopen is, en dat de reis meeviel zo alleen. Nadat je 8 weken met Melanie hebt gereisd is dat natuurlijk vreemd.
    Hoop dat je weer gauw leuke mensen ontmoet en succes met het laatste stuk van je reis

XX mam

• 05 December 2011 - 11:28

Els Schreuder:

Ja dat dacht ik al fanny dat het water wel warm zou zijn. Prachtige foto's van de watervallen. Hoop dat je snel een andere leuke reisgenoot(e) tegenkomt voor het laatste deel. Sanne en Ronald zijn gisteren terug gekomen. Ze hebben ook genoten. Op Schiphol kwamen ze Gem tegen die nu een maand naar Zuid-Amerika gaat. Groetjes en nog fijne laatste tijd

• 05 December 2011 - 14:49

Ankie:

Ha die Fan, weer leuk verteld; wat een ontzettend gave foto''s! Je keek bij die ene wel een beetje "benauwd" of vergis ik me?? Het aftellen is bijna begonnen, voor de laatste dagen....geniet er nog net zo van als dat je je reis begon!! X uit een hagelachtig Hem (ja,ja vader winter laat zich af en toe zien, bereid je maar weer voor op ons kikkerlandje over een dag of tien)

• 05 December 2011 - 21:40

Melanie Overdevest:

Goh wat herkenbaar dit zeg! Haha meis we hebben echt een toptijd gehad en we houden zeker contact! Geniet ervan in Buenos. Heel misschien zie ik je daar nog wel en anders wordt het gewoon weer een keer flink stappen en Holanda! XX

• 10 December 2011 - 21:54

De Laos Clan:

He fan, met ons!

We zitten hier te eten bij steef en ronnie, helaas ben jij er niet bij, je schijnt iets beters te doen te hebben...

Hans en esther blijven slapen, vet handig want die kunnen lekker aan de zuip!

Dikke zoenen en tot in prend, fijne feestdagen alvast.

Laos forever

• 14 December 2011 - 18:21

Ruud:

Ik heb je reisverslagen allemaal gelezen.
    Wat heb jij een prachtige en mooie vakantie gehad, veel gezien en meegemaakt.
    Goede reis terug en misschien komen wij elkaar weer tegen in het SLAZ als je mij dan nog herkent, hahaha
    Groetjes Ruud van Nistelrooy