BA en el calafate, torres del paine en nog meer BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu BA en el calafate, torres del paine en nog meer BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu

BA en el calafate, torres del paine en nog meer BA

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fanny

15 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Sorry mensen er komt nog even een lang verslag!! Maar dan is het daarna denk ik ook klaar, misschien nog een kort bericht als ik weer in Nederland ben. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhalen misschien soms wat lang:) Maar ik heb mijn best gedaan om te genieten en het geprobeerd naar jullie over te brengen. Thanx allen.
Maandag 5-12 rond 10u in BA(Buenos Aires) met de taxi naar hostel Back in BA. Hier aangekomen moest ik nog even wachten voor een bed/kamer. Om 1u zou ik er in kunnen, helaas waren er 2 doorgezakt de avond van te voren, en hadden ze dus niet uitgecheckt. Gevolg: geen plek. Op naar een ander hostel Palermo. Hier ontmoet ik 3 Nederlandse meisjes, waar ik even wat mee ga lunchen en ’s avonds naar een trommelfestijn ga. Bomba de tiempo genoemd. Het is hier erg druk, maar ook erg gezellig en echt een geweldige show.
Dinsdag 6-12
Gister mijzelf een duur kado gegeven, of was het de sint?
Hij was mij vandaag wel goed gezind:)
Wel helemaal achterin,
Maar wel 3 plekken naar het zin:)
Zo is 3u vliegen en een half uur vertraging niet erg.
Alleen wat fris hierbinnen trrrg.
Iedereen komt voorbij voor toilet,
Ook de piloot, de knapperd wat een pret.
(genoeg gerijmd) Maar ja hoe moet je dat nou doen? Dus met dat de oudere piloot al voor de 2de keer in 3u naar het toilet ging, ben ik bijdehand geweest:) Ik zag de druk naar de cockpit iedere keer openstaan. Dus heb ik lief gevraagd of ik een keer in de cockpit mocht kijken, ik had verwacht dat dit zoals in Nederland, Europa enz. niet zou mogen. Maar dat was geen probleem!!! Zodra het wat rustiger zou zijn in het gangpad, alle bakjes opgehaald zouden zijn van het eten mocht ik naar voren komen. JIPPIE Zo GAAAAAAF ik had verwacht dat de ramen iets groter zouden zijn:) maar dat dus niet, en enorm veel knopjes. Ik heb hier ongeveer een half uur gestaan gekletst uitleg gekregen, en samen met de piloten mate gedronken, de lokale geweldigheid hier, een soort groene thee, wat je uit een soort rietje drinkt. Ook nog leuk kunnen kletsen met de jongere piloot, op een gegeven moment met zijn tweeën in de cockpit;) Nee niets gebeurd hahah. Maar hij is 31, single:) en heet Andreas/Andie. Maar ja leuk gebabbeld, en toen dus weer terug naar mijn plaats. We hadden een goede landing. En op de luchthaven kwam ik weer 2 Nederlandse meiden tegen uit Amsterdam. Marlou en Kim, hier samen mee naar hun hostel gegaan. Helaas was deze al vol en zit ik in een ander hostel, nou eigenlijk meer een gastgezin, maar prima kamer, bed.
’s Avonds gaan we heerlijk uit eten. Het blijft hier erg lang licht tot over 10u ’s avonds.
Voor de volgende dag hebben we een trip geboekt naar National park Los Glaciares, voor de Perito Moreno. Dat wordt vroeg opstaan.
7-12 woensdag Sta ik om kwart voor 7 op en gaan we om half 8 vertrekken naar dit geweldige natuurpark! Zo gaaf met de ijsschotsen, niet te omschrijven en wat voel je klein daar!! We hebben volgens de gids Alejandro enorm veel geluk met het weer. Het blijkt een paar dagen daarvoor echt mistig en regenachtig geweest te zijn. Nu schijnt de zon vol op en is alles ons goed gezind. Getoerd met de bus en nog op een boot geweest. Tijdens de trip met de boot, breekt er een enorm stuk ijs af, gaaf om te zien en daarna behoorlijke golfslag:) We komen om 5u terug van een geweldige dag, heerlijk in de natuur!!!
Voor de volgende dag boek een trip naar Torres del Paine in Chili. Eerst zouden Marlou en Kim wat anders gaan doen, maar gelukkig en gezellig natuurlijk ook voegen ze zich ook bij de trip.
8-12 Donderdag we moeten wederom vroeg opstaan, vroeger als de vorige dag:) vandaag gaat de wekker om 10 voor 5. om half 6 zouden we worden opgehaald. Waarschijnlijk hebben mensen zich verslapen want dit word helaas 45minuten later, had ik toch nog wat langer in bed kunnen liggen.
We hebben een lange dag voor de boeg. Maar ook weer onbeschrijfelijk mooi, en heerlijk geuren van de natuur. Het lukt mij nog om een condor goed op de foto te krijgen, dat wil ik nog even kwijt ik ben echt zoooo blij dat ik deze camera heb gekocht menig geen die ik tegen kom, met spiegelreflex is best jaloers op mijn mooie plaatjes. Maar het park is dus weer indrukwekkend. ’s Avonds komen we om 10uur terug in el Calafate waar we dan nog moeten gaan avond eten. Om half 1 zijn we klaar en gaan we voldaan en moe terug naar onze hostels.
Vrijdag nog even door het stadje gelopen, wat souvenirs gekocht en ’s middags op het vliegtuig terug naar BA. Die avond heb ik niets gedaan, was toch wel op van al dat vroege opstaan en reizen.
Zaterdag wat rond gelopen in Palermo Soho, dit is een gezellige plek met allemaal restaurants en cafeetjes, maar ook leuke winkeltjes. Deze dag hadden ze markt, waar ik lekker overheen ben gestruind. ’s Avonds heb ik afgesproken met een Deens meisje, die hier een app. voor 10dagen wel duur, maar ook erg mooi voelde mij er wel thuis:) lekker wat gedronken en later nog uit eten geweest.
Zondag ben ik met de andere Nederlandse meiden van het vorige hostel naar een graffiti wijk geweest genaamd La Boca. Hier wat leuke foto’s geschoten en daarna door naar een andere wijk met de bus, genaamd San Telmo, hier hebben ze alleen op zondag een antiekmarkt, maar ook gewone dingetjes. ’s Avonds heb ik het rustig gehouden. Was erg moe, (vorige nacht was het enorm heet waardoor ik slecht tot niet had geslapen.) Lekker voor mijzelf gekookt en op naar bed met een boek.
Maandag door een andere wijk gelopen en aansluitend door het park, samen met een meisje uit Zwitserland, deze wandeling heeft bijna 3u geduurd maar toch lekker:) Daarna hebben we ons zelf getrakteerd op een heerlijk broodje en als toetje een carrot cake jammie!!!
’s Avonds naar tango les gegaan, sta je dan in een schitterende jurk net gekocht:) op je slippers op de dans vloer. Het was leuk maar om nou te gezegen dat dit handig is om te dansen. Het was ook best lastig maar zeker leuk om gedaan te hebben. Daarna was er een tangoconcertje ook erg leuk en mooi om te zien hoe die mensen er zo in opgaan om het te spelen.
Dinsdag wat rond gelopen aan de andere kant van de stad. Om zo nog wat andere buurten te verkennen. Nog wat geshopt want dat kon ik weer niet laten:) en daarna naar de cementery waar Evita begraven ligt. Begon het toch te gieten van de lucht, dus ben er redelijk snel overheen gegaan. Erg mooi al die graven. Kom ik dan eindelijk aan bij het graf van Evita, hier had ik dus wel wat van verwacht!! Viel mij een beetje tegen, ik heb mooiere graven gezien op hetzelfde kerkhof. Kwam ik thuis/hostel zie ik tot mijn verbazing dat er nog een button op mijn truitje zit, waardoor ik dus terug zal moeten naar de winkel. ’s Avonds met een paar van het hostel uit, en met Pia een Deens meisje wat ik in Patagonie heb ontmoet. Erg gezellig.
Woensdag mijn laatste dag, morgen vertrek ik weer heerlijk naar ons kikkerlandje. Vandaag zou ik een fiets toer doen, maar helaas ook deze dag pist het van de regen. Nog wel wat rond gelopen en toen maar op de hop on hop off bus. Kan je vertellen dat is met dat weer ook geen succes. Heb er 2 u ingezeten nog lang niet alles gezien, maar kreeg het koud en had het in ene gehad hhaha. Vanavond nog even een keer lekker uit eten, en nog ergens wat drinken!!

Carola Grasmeijer: Super leuk om te horen dat u/je het ook leest. Vond het ook erg leuk om met de meiden te reizen!! Helaas na vanavond zit het er voor mij op om naar huis gegaan. Maar heb een schitterende tijd gehad. En ik hou mij zeker aanbevolen voor een borrel bij jullie:) Jammer genoeg ben ik de meiden niet meer tegen gekomen. Maar ze doen het erg goed hoor!!! Ze genieten lekker, en hebben een fijne omgang, of hoe je dat moet zeggen.
Tante Els: ik ben nog wel mensen tegen gekomen, maar toch anders als met Melanie, ik heb met haar echt een top tijd gehad. Ja ik had Sanne nog even gesproken op facebook en ben ook erg benieuwd naar haar verhalen.
Hey Mel, Ja nu zal het wel ff anders zijn wat je leest, maar meis geniet er lekker van nog al die tijd ik blijf je volgen!! Waarschijnlijk is dit mijn laatste verslag of er moet nog genoeg gebeuren in de aankomende uren en tijdens de vlucht;) Ik hoop je weer te zien in Nederland dan maar!!!
Laosgroep!!! Leuk om van jullie te horen, ja heb nog wel aan jullie gedacht die avond, andere tijd dat dan wel haha. Ja de volgende keer weer genoeg om bij te kletsen gezellig!!!

  • 15 December 2011 - 07:18

    Jerney:

    Leuke verhalen van een jonge en knappe piloot ;) Goede reis terug Fanny! Tot vrijdag!

  • 15 December 2011 - 08:23

    Ankie:

    Ha die Fan, nog een dagje! Ik heb genoten van je reisverhalen en wie weet zien we elkaar van het weekend.
    Geniet van het weerzien met je ouders(zal je moeder wel kunnen slapen?)!! See you, xx.

  • 15 December 2011 - 11:01

    Melanie:

    Hooooi Fan!!!

    Leuk verslag! Dit keer niet echt herkenbaar nee haha. Maar denk dat het toch goed is dat je nog het puntje van Argentina heb gepakt. Klinkt echt heel gaaf! Leuk cadeautje van de Sint :) Gek idee wel dat jij alweer bijna in Nl zit hoor. Maar meis geniet van je weer eerste Hollandse maaltijd, de kerstdagen lekker thuis en we houden contact natuurlijk! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Fanny

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 23464

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 26 November 2015

Op naar australie

19 September 2008 - 29 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: