Hello from Downunder - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu Hello from Downunder - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu

Hello from Downunder

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Fanny

29 Oktober 2015 | Australië, Port Douglas

Hello from down under
Het duurt even maar dan heb je ook wel iets zeggen ze

Hier een verslagje(misschien verslag) van mijn afgelopen week en dagen.

Het begin, vluchten gingen goed, met wat hazenslaapjes. Dan kom ik 26u later aan in Sydney en zie Sarah, wat gaaf en voel mij goed dus gaan met die banaan.

Het is zaterdag ochtend, op naar haar huis waar ze samen woont met nonnie een huisgenoot. opfrissen en Sarah maakt een geweldig ontbijt, en door naar het strand. S middags komen vrienden voor een wijntje en een kaasplankje gezellig!! Later gaan we nog richting de bar en 22u gaat het lichtje uit en ben ik op en slaap voor 11u heerlijk.

Zondags is het wat fris en gaat het idee voor kajakken niet door, maar hebben we de mazzel dat het opera house open is( dit is maar 1x per jaar) dus na een uur in de rij door voor een Tour achter en voor de schermen. We lopen veel, (zeg maar in de stad iets van 3uur)dit blijkt 1 van de vele gewoontes in deze stad, net zoals op ieder hoek een kapper jeetje nog nooit zoveel gezien!!!( blijkt dit door heel Australië zo te zijn)

Maandag op naar de wel genoemde blue mountains, samen met 2 vrienden mark en George en 1 van hun moeders. Een mooi uitzicht( al ben ik misschien behoorlijk verwent met al mijn reizen) vind ik het wat tegenvallen. We hebben een heerlijk dag met eigen meegebrachte lunch. Want ook dat is waar jeetje wat is Australië duur$$$.

Dinsdag is Sarah weer aan het werk en moet ik mijn eigen weg door Sydney zien te vinden en vermaken. Dus ik ga voor wat activiteit want wij als Hollanders kunnen toch best fietsen? Nou met een kaart bij de hand mijn weg vinden naar het strand, dit ging toch niet zo makkelijk

1 het is geen echte fiets cultuur dus ook niet echt duidelijke bewegwijzering!

2 en wij hebben misschien wat glooiing en een brug maar whooo dit is echt wel wat anders pufff maar goede work-out na 2u wat (45 min lopen blijkt voor de jongens )aangekomen op het strand. En iets meer dan 1u terug. Savonds een leuke avond, uit eten in een leer restaurant maar wel met een goede kaart 3gangen (super lekker)en fles wijn met tip voor omgerekend €42. Dat is goedkoop hier

Woensdag weinig bijzonders op naar de Aldi en maak voor die avond pompoensoep en lummel wat rond hier en daar. O ja de wel befaamde brug bewandeld. Voor de rest zeg ik maar niets

Donderdag een regen achtige ochtend, dus wat huishoudelijk gebeuren wasje enzo en dan toch op pad voor een wandeling langs de kust voor 2u met nog een mazzeltje deze week ook 1x per jaar de sculpture bij de zee. Dit maakt de wandeling nog leuker. Schitterende uitzichten en op aardige afstand een walvis en nog wat cultuur!

O'ja wat ze hier ook veel doen is hardlopen en waar dat maakt ze niets uit!

Vrijdag helaas niet geweldig weer maar toch richting strand dan en nog weer wat gewandeld met de jongens. Savonds gaan we voor een vrijdag after werk borrel! En wordt het een gezellig avond. Al maak ik natuurlijk altijd wat mee. Eerst happy hour, duidelijk maar even wat wijntjes halen want zuinig als we zijn als hollander dat scheelt behoorlijk!! Later op de avond rond uurtje of 9 wil ik nog wat bestellen en wordt mij alleen water gegeven ik moet er om lachen maar drink het netjes op en krijg te horen dat 15min moet wacht. Oke geen probleem, sta daar netjes en na 15min komt er in ene securety en moet ik per direct de bar verlaten mag nog net Sarah halen met haar vrienden! Ik ben totaal verbaasd en begrijp er niets van, maar ze vonden blijkbaar dat ik genoeg gedronken had. Nuchter was ik zeker niet dat is waar maar dit....... Oke moet mij niet druk maken dit gebeurd vaker hier, op naar de volgende bar. Prima maar ik ga aan de water! We hebben nog een super gezellig avond maar jeetje wat was dit raar!

Zaterdag, bestaat uit tas pakken met de trein naar het vliegveld, en een vlucht naar cairns. Op naar mijn camping ervaring want ja de foto zag er goed uit!!!! Nou daar zijn we een eigen tent met een campingbed, dat was de bedoeling, wat kreeg ik? Een tent waar ik niet in pas met matjes. Terug naar de receptie en gevraagd voor iets anders maar helaas een dorm is er niet meer wel een grotere tent, gevolg een geweldig harde nacht met wat slaap.

Zondag ik krijg een andere slaapplek en ben blij dat de meiden uit Ilpendam komen, het is toch wat lastig mensen ontmoeten hier. Smiddags boeken we met zijn 3 een Tour naar de atherton tablelands, en gaan we chillen bij zwembad en savonds voor een borreltje.

Maandag de Tour wrs de enige dag samen want hun schema gaat toch wat sneller en we krijgen overal te horen dat alles al aardig vol geboekt is!

De Tour is geweldig mooi uitzichten, watervallen en veel groen een top trip!! En zeg de meiden savonds gedag.

Dinsdag/woensdag begint een nieuw avontuur 2dgn duiken op de great barrier!! 7u op de boot en daar gaan we! Deze dag hebben we 4 duiken. De eerst keer is het weer even wennen maar daarna gaat het goed helaas is het niet zo kleurrijk en vol met vis al dat we bij de BBC altijd zien, maar zeker een super gave ervaring. Een top Tour en geweldig eten. De kaptein is vrij de volgende dag en bied mij een lift aan in een wel hele bijzonder wagen naar port douglas. En mooie rit en nu dus hier en in de volgende dagen op naar het regenwoud!

Oeps wat langer dan verwacht, hopelijk een beetje vermakelijk. En voor de foto's zie denk ik voornamelijk Facebook

Greetings x

Nog een klein bericht, ik heb ook een koeltas moeten kopen voor mijn boodschapjes, anders wordt het gewoon gejat

• 29 Oktober 2015 - 22:33

Trees:

Weer een mooi verhaal van je reis. Het hield wel wat voeten in aarde om het geplaatst te krijgen, maar met hulp uit Nederland kan nu toch weer iedereen hem lezen.
    Nog Heelveel plezier en ik hoop dat je nog meer mooie dingen gaat beleven en met ons zult delen.
    Dikke kus van je moeder!!

• 29 Oktober 2015 - 22:53

Henny:

Leuk Fanny om zo mee te reizen met je. Nog heel veel plezier grietjes Henny

• 02 November 2015 - 12:24

Ankie:

hey lieve Fan,
    toch maar je moeder gevraagd om deze site gelukkig, anders had ik je leuke schrijven moeten missen!!
    zoals al eerder gemeld: je kunt het humorvol verwoorden (mss toch iets van opa Piet georven...
    enjoy je trip en hoop dat het volgende verhaal niet al te lang op zich laat wachten.
    xxx

• 04 November 2015 - 14:48

Susanne:

Ha Fan,
    Zo maak je weer wat mee he, never a dull moment. Haha!