Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fanny Ossebaar - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fanny

03 Oktober 2011 | Ecuador, Quito

Hola la gente,

Hier een bericht van uit Quito Ecuador. Nog steeds last van een jetleg. Het scheelt geen 6 maar 7 uur. Dus nu ik dit aan het typen ben is het bij jullie al middernacht geweest.

De vlucht naar Madrid had vertraging, waardoor ik meteen door het walhalla van Madrid, met waarschijnlijk leuke shops voorbij moest rennen voor de volgende vlucht. Ik nog steeds zeer goed gelovig, met het oog op een vrije plek bij het raam. Werd mij deze ontzegt tijdens een bitchfight/ wel in taal dan te verstaan:) SHIT deed zo mijn best, had haar bijna om.
Toch heb ik mij nog een vrij plekje kunnen toezeggen, voor anderhalf persoon. Die slaappil ingenomen, heb zeker gedoezeld maar slapen met zoveel krijsende kinderen is niet echt mogelijk. (Hoe kan het dat die allemaal vrij zijn?) maar met oordoppen en masker voor heb ik er het beste van gemaakt. Omschrijving vliegtuig oud en geen persoonlijke tv :(.

Bij het gastgezin aangekomen, heb ik een grote kamer en naar het oog te zien goed bed, realiteit later, wel wat hard en krakend bij iedere omwenteling! Gezellig ja, met meer studenten dus alleen ben ik niet:) Ik zal waarschijnlijk veel optrekken met Marco uit Zwitserland,(zelfde cursus en zelfde dag aangekomen) gelukkig nog een mogelijkheid om Engels te praten. Ik weet het, mag niet maar, nu nog wel zoveel makkelijker!!!!

Gister met een aantal studenten van vorig week naar een gratis fiesta geweest. Nou wij hadden een bigparty verwacht!!! Er stonden zoveel mensen, echt niet te omschrijven.(500 of meer) Allemaal rennend om binnen te komen het was tenslotte al begonnen!! Om 2 uur. Nou ik denk dat wij de gratis fiesta van Ecuador niet echt konden waarderen na 2,5 uur nog geen muziek gehoord te hebben vertrokken. We werden heel vreemd aangekeken bij de poort er stonden zeker zonder overdrijven nog ruim 200 mensen te wachten… hahahahha.

Ecuadoriaanse nachten zijn koud llalala, met 4 dekens ben ik net aan warm te krijgen. Het is hier vroeg donker rond 6uur en om 5uur s ochtends weer licht. En kachels die kennen ze hier niet. Gelukkig heb ik mij goed voorbereid: leuke hemdjes, T-shirts, korte broeken, jurkjes en niet te vergeten 1 vest en een goed jack. Gelukkig genoeg winkels dus dat wordt misschien nog wel ff shoppen:) die tas was nog niet zo zwaar ;)

Op straat is enorm veel politie en er wordt ook zegt dat je goed op je spullen moet letten. Ik voel me wel veilig maar kijk af en toe schichtig om me heen. Ga nooit alleen op pad, is ook 1 van de voorwaarden hier. Gelukkig met meerder studenten in een huis wordt dat opgelost :).

Door jetlag nu s ochtends vroeg enorm fanatiek, om s middags totaal in te kakken met boek op bank, wachtend voor het te verwachten avond eten. De familie eet nauwelijks iets, waarbij de tv continu aanstaat en ze om je heen kijken. Moeders probeert gezellig te kletsen, wij lachen lief en verstaan hopelijk de helft:) en knopen alle entjes aan elkaar. Jammie groene erwtensoep, was dat maar met net zoveel smaak als onze snert(mam die waardeer ik enorm, ik weet vroeg moest ik er niets van hebben.) maar nee zeggen is toch echt onbeleefd, ze doen zo hun best!!

@ Judith, Ik ga voor 2.5 maand en ben nu spaans aan het leren in ecuador quito. dit doe ik 3 weken in verschillende plaatsen. en dan galapagos, peru, bolivia en misschien chili
@ aniet, Nou goed aangekomen hoor, en spaans moet je hier snel leren:)
@ Ankie, super bedankt en het gaat vast lukken.
@jan, bedankt:)

  • 03 Oktober 2011 - 18:37

    Sanne:

    Klinkt alsof je het al goed naar je zin hebt! Mazzel dat je niet in je eentje zit! En dat Spaans leren zal nu wel snel gaan, volgende week kan je dikke gesprekken voeren tijdens t eten:P

    X!

  • 03 Oktober 2011 - 18:42

    Evelien:

    Hey Fanny, Heel veel plezier! Ik hou je verhalen in de gaten. Ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken! Schijnt prachtige omgeving te zijn! Ga je ook veel foto's maken? Goede reis! Liefs Eef

  • 03 Oktober 2011 - 19:32

    Trees:

    Zo krijgen we alvast een aardig beeld van je belevenissen daar, mazzel dat ik nog tegen je zei dat eent-shirt met 3kwart mouw misschien ook wel handig zou zijn he? Maar anders verkopen ze daar vast wel een lekker lama wollen vest.

  • 03 Oktober 2011 - 19:54

    Harriët:

    Leuk om dit te lezen Fanny! Ga maar gauw op pad voor warme fleeces als ik dit zo lees! Mucho frio! Heel veel plezier en goed opletten in de les hahahaha
    Adios! X

  • 03 Oktober 2011 - 20:40

    Henny:

    Kan niet wachten op het vervolg.....

  • 04 Oktober 2011 - 07:52

    Ankie:

    Hey Fan, leuk geschreven, ga zo door en in een paar dagen al veel beleefd!
    Is er geen lekkere Equadoriaan waarachter je kunt kruipen om lekker door te warmen?? X.

  • 04 Oktober 2011 - 12:26

    Marloes:

    Hey Fan!! Klinkt allemaal zo bekend wat je schrijft!! Leuk om te lezen. Ben ook benieuwd naar je foto´s. Ga je vrijdag nog naar de teleferico met school? Is zeker een aanrader. Heel veel plezier!! Over ruim 8 weken zit ik in Montanita!! Daar ga jij toch ook heen? Geniet ervan!! x marloes

  • 04 Oktober 2011 - 20:16

    Magda:

    Hey Fanny als ik zo de belevenissen lees denk ik dat het al heel snel tijd wordt om de huizen daar te gaan bekijken.

  • 05 Oktober 2011 - 09:21

    Janneke:

    hahaha, koud hè!??! dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Koop maar zo'n lekker vest met van die lama's erop. Staat je vast enig...

    Spaans ze!

    xx

  • 05 Oktober 2011 - 14:32

    Anouschka:

    nou meis dat klinkt allemaal heel spannend,doe maar voorzichtig en geniet van je verdere reis,veel liefs anouschka van de sportschool

  • 07 Oktober 2011 - 10:08

    Je Broer:

    Hi Fan, zo het eerste weekje zit er bijna weer op. En zo te horen verveel je je alles behalve.. Hoe gaat het met het Spaans? Vertrek je nu zondag weer naar het volgende gezin? Iig leuk dat je er een maatje bij hebt (die Zwitser). Waar komt hij vandaan in Zwitserland?

    Heel veel plezier daar nog en veel plezier. Hier mis je iig niets het is echt herfst geworden, regen en nog eens regen vandaag. Enjoy!!!

    XXX RJ

  • 07 Oktober 2011 - 17:39

    Ruud:

    Hallo Fanny, lijkt mij een mooi land, heb veel plezier en studeer ze nog. Fijne vakantie en geniet ervan. Ruud

  • 10 Oktober 2011 - 10:58

    Steef En Ronald:

    Hey Fan,

    Fijn om te lezen dat je daar goed bent aangekomen.. so..let the trip a-la-spaans begin!! En als we in het nieuwe jaar weer bij jou komen eten, dan zou een spaans-Ecuador hoofd gerechtje wel leuk zijn...Maar dan aub geen groene erwtensoep! :) Veel plez de komende weken xxx S en R

  • 13 Oktober 2011 - 09:49

    Judith Van Dijk:

    Hoi Fanny,
    Jouw verhalen klinken heerlijk! Over een half jaar (....) zit ik op het zelfde continent. Spaans spreek ik al aardig, dus daar ga ik geen cursus voor volgen, maar als het lukt wel vrijwilligers werk. Ik kan helaas maar 5 weken weg, maar goed da's beter dan niks toch?
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Fanny

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 23499

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 26 November 2015

Op naar australie

19 September 2008 - 29 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: